14 Mart 2012 Çarşamba

İtec ders planı1

Öğrenme Hikayesi: Öğrencilerin bilim kaynakları oluşturması
Ders: Sosyal Bilgiler                                         
Ders konusu: Üretim Faaliyetlerimiz. Adım Adım Türkiye
Öğretmen ve Okul: Funda ALPANIK
Mürüvvet Hanım İlköğretim Okulu
Öğrencilerin yaşı: 11
Seviye : 5. Sınıf
 Süre : 12 saat (5 Mart, 2012-30 Mart, 2012)
Araç gereçler: Team up, PowerPoint, mail, Google Docs, diigo, wiki spaces, twitter, facebook, prezi, dropbox, promethean, youtube, fotoğraf makinesi, kamera, flash meeting, projeksiyon, ders kitabı, resimler, cards, worksheets.
Kazanımlar:
Bu çalışmanın sonunda,
Ø  Öğrenciler, bir konu hakkında bilgi toplarken interneti kullanmayı öğrenecek.
Ø  Öğrenciler arkadaşları ile işbirliği içinde çalışabilecek.
Ø   Öğrenciler işbirliği yoluyla dijital araçları kullanabilecek.
Ø  Öğrenciler çalışmaktan zevk alacak.
Ø  Öğrenciler daha başarılı olacak.
Ø  Öğrenciler sosyal çevrelerinin dışında da işbirliği yapabilecek.
Ø  Öğrenciler geri dönüşümün önemini anlayacak.
Ø  Türkiye’deki turizm hakkında bilgi edinecek.
Ø  Türkiye’nin tarihi mekanları hakkında bilgi edinecek.
Ø  Öğrenciler ülkemizi diğer ülkelere tanıtabilecek.
Ø  Meslekler hakkında bilgi edinecek.
Ø  Türkiye’deki ticaret hakkında bilgi edinecek.
Ø  Öğrenciler üretim faaliyetlerimiz hakkında bilgi edinecek.








Dersin basamakları
Süre

Öğretmen Aktiviteleri
Öğrencilerin aktiviteleri
Öğrenme Aktiviteleri
Giriş ve tanıtma





































2 saat
1. Öğrenci isimleri team up a eklenir. Öğretmen resimleri çekmelerinde öğrencilere rehberlik eder.

2. Öğretmen temel bilgiler ile konuları sunar.



3-Öğrencilere konu başlıkları listelemeleri söylenir.


4-Öğretmen, öğrencilere konu başlıklarını oylamalarında rehberlik eder.

5- Öğretmen heterojen takımlar oluşturur. Ancak okul saati dışında da çalışabilmelerini göz önünde bulundurur.

6-- Öğretmen web araçlarını; facebook, twitter, google, wikispaces, blog, team up, flash meeting, promethean, dropbox, Powerpoint, prezi etc. Tanıtır.

1- Öğrenciler team up’da kendi fotograflarını çekerler.


2-Öğrenciler 2 ünite ile ilgili konu başlıkları önerirler

3-Hangi konuda çalışmak isteyeceklerini düşünürler.

4-Favori başlıklarına karar vererek 3 tanesini oy ile seçerler.

 5- Öğrenciler öğretmene takım oluşturmada yardım ederler. Dışarıda birlikte kolay çalışabilecekleri arkadaşlarını takım arkadaşı olmasını önerirler.
Takım Oluşturma




Takım Oluşturma


Takım Oluşturma



Takım Oluşturma


Takım oluşturma
Sunu ve anlatım





















































































Sonuç ve Değerlendirme

1-Öğretmen her gruba konu başlıklarını açıklar ve internetten bu konuda araştırma yapmalarını ev ödevi verilir.



2-Öğretmen gruplara büyük bir kağıt getirerek not kağıtlarını yapıştırmalarını söyler.



3- Öğretmen öğrencilere powerpointi tanıtır. Topladıkları bilgiler ile ilgili Powerpoint sunumu hazırlamalarını ister.



4-Öğretmen flashhaber yapmalarında rehberlik eder.


5-Öğretmen veliler ile bir toplantı yaparak onlara öğrencilere facebook ve twitter kullanımında yardımcı olmalarını söyler. Öğretmen öğrencilerinden diğer öğrencilerle özel işbirliği yapmaları ister.Öğretmen gruplara twitter (#itec2) and facebook (itec students collaborate ) kullanımında rehberlik eder.

6-Öğretmen  wiki space ve blog kullanımında öğrencilere rehberlik eder.wiki space de her takım için bir grup kurar. Başkalarının projelerini incelemelerini ve onlar hakkında yorum yapmalarını ister. Öğretmen sunularını yayınlamalarını ve diğerlerinin projelerine yorum yapmalarını ister.

7- Öğretmen röportaj için soru hazırlamalarında rehberlik eder.


8-Öğretmen flash meeting kullanımında öğrencilere rehberlik eder.

9-Öğretmen öğrencilerinden flash haber yapmalarını ister.

9-Öğretmen bilgi gruplaması yapmaları için
büyük kağıt kullanmalarını ister.

10-Öğretmen öğrencilerde özel işbirliği yapmalarını ister.

11- Öğretmen öğrencilerde akran geri dönütü yapmalarını ister.




1-öğretmen öğrencilerde bu projede ne öğrendiklerini bir drama gösterisi ile açıklamalarını ister.



2-Öğrencilere flashhaber yapmalarını söyler.


3.Öğretmen öğrencilerden projeden edindikleri bilgiler doğrultusunda bir kampanya düzenlemelerini ister.

 4- Kampanyalarını okul çapında yapmalarında öğretmen rehberlik eder.

5- Öğretmen preziyi tanıtır.




6-Öğretmen özel işbirliği yapmalarını ister.


7- Öğretmen takımlardan akran geri dönütü yapmalarını ister.

1-Öğrenciler konu başlıkları hakkında internetten bilgi toplarlar. Öncelikle google kullanırlar.

 2-Takımlar topladıkları bilgileri gruplarlar, büyük bir kağıda yapıştırırlar.

3- Takımlar topladıkları bilgileri gruplamak için Powerpoint sunumu hazırlarlar.

4- Öğrenciler team up da flaşhaber kaydederler.

5- Öğrenciler diğer öğrencilerle özel işbirliği sağlarlar. Yaşları, dersleri, milliyetleri aynı ya da farklı olabilir. Facebook ve twitterda projelerinin son güncellemelerinin linkini yazarlar.



6-Öğrenciler powerpoint sunularını, kağıtlarını, resimlerini wikispace ve blogda paylaşırlar. Sunum ve diğer çalışmalarına yorum yaparlar.   



7- Takımlar, konuları ile ilgili bir kişi bulur, soru hazırlarlar.

8- Flashmeeting yaparlar.



9- Öğrenciler teamup da flash haber yaparlar.

10-Öğrenciler röportajdan öğrendikleri bilgileri gruplarlar.

10-Öğrenciler özel işbirliği yaparlar.

11- Takımlar birbirlerinin çalışmaları hakkında yorum yaparlar. Bloga yazarlar.

1-Öğrenciler konuları hakkında bir drama gösterisi hazırlarlar ve ne öğrendiklerini açıklarlar.

 2-Öğrenciler flaşhaber yaparlar.

 3-Öğrenciler bir kampanya konusu belirlerler.




4.Kampanyalarınıokul çapında yaparlar.

5-Prezi kullanarak kampanya çalışmalarını sunarlar.

6-- Öğrenciler özel işbirliği yaparlar.

7-Öğrenciler akran geri dönütü yaparlar.



Öğrenme odaklı tarama






Bilgi gruplama






Bilgi gruplama







Yansıtma




Özel işbirliği














Akran geri bildirimi












Öğrenme odaklı tarama



Sonuçları hazırlama



Yansıtma



Bilgileri gruplama




Özel işbirliği



Akran geri bildirimi





Sonuçları hazırlama






Yansıtma



Sonuçları hazırlama





Sonuçları hazırlama


Sonuçları hazırlama




Özel işbirliği



Akran geri dönütü


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder